Numer alarmowy 999
Logotypy UE

Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi

Standardy Ochrony Małoletnich

Zasady zapewniające bezpieczne relacje między małoletnim a pracownikiem
Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w łodzi

W Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w Łodzi, zajmujemy się udzielaniem pomocy dorosłym i dzieciom. Jesteśmy tu, żeby Ci pomóc i zrobimy wszystko co w naszej mocy żebyś dobrze wspominał/a wizytę u nas.

W naszej placówce spotkasz wielu specjalistów, którzy chcą pomagać.

W naszej placówce kierujemy się zasadami zarówno w zakresie udzielania pomocy jak i komunikacji wobec czego:

  1. Możesz nam wszystko powiedzieć.
  2. Możesz sam wybrać, jak mamy się do Ciebie zwracać.
  3. Masz prawo żeby wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy, czym się zajmuje, jak będzie wyglądało Wasze spotkanie.
  4. Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć – pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić. Będziemy traktować Cię z szacunkiem.
  5. Twoje uczucia i potrzeby są dla nas bardzo ważne. Jeśli jest coś, co Ci się nie podoba u nas – mów śmiało, przyjmiemy każdą radę.
  6. Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z sytuacją. Czasem może to jednak nie być możliwe, jeżeli będziemy musieli udzielić tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie. Jeśli potrzebujesz wsparcia, przytulenia, pocieszenia – możesz nas o to poprosić. Nie będziemy Cię przytulać bez Twojej zgody.
  7. Będziemy starali się pytać Cię o Twoje zdanie w sprawach, w których możemy Ci dać wybór.
  8. Możesz zabrać ze sobą ulubioną zabawkę.
  9. Jeśli w Twoim życiu, pojawiło się coś, co Cię niepokoi – możesz nam wszystko powiedzieć. Dołożymy wszelkich starań żeby Ci pomóc i żebyś czuł się bezpiecznie.
  10. Jeśli przypadkiem nie będzie mogli poświęcić Ci tyle uwagi i czasu na rozmowę, ile byś sobie tego życzył – nie gniewaj się na nas. Postaramy się wskazać Ci kogoś, kto odpowie na Twoje pytania i zaopiekuje się Twoim problemem.

UWAGA!

  • Jeżeli w domu lub na terenie naszej placówki spotkało Cię coś, co Ci się nie spodobało, śmiało nam o tym powiedz, np. pielęgniarce, którą najbardziej polubiłeś/aś.
  • Jeżeli ktoś Cię skrzywdził lub sprawił przykrość, nie wstydź się i śmiało nam o tym powiedz. Każda osoba pracująca w naszej placówce chętnie Ci pomoże.
  • Jeżeli nie czujesz się na siłach, żeby nam o tym powiedzieć w cztery oczy, możesz zadzwonić na numer telefonu 786-812-771

Pamiętaj, cokolwiek się w Twoim życiu dzieje nie jesteś sam!
Całodobowe Telefony zaufania do osób, którym możesz zaufać:

  • Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży: 116 111
  • Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka: 800 12 12 12
  • Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie “Niebieska Linia” 800 120 002

Pomoc znajdziesz też w innych miejscach, do których kontakt znajdziesz tutaj.

Pliki do pobrania: